Od 1 stycznia 2015 roku weszło w życie nowe rozporządzenia Ministerstwa Finansów o ewidencjonowaniu sprzedaży i wykonywanych usług za pomocą kasy fiskalnej. Podatnicy, którzy prowadzą biura rachunkowe, działalność księgową lub zajmują się doradztwem podatkowym będą zobowiązani do zakupienia kasy fiskalnej i ewidencjonowania swoich obrotów niezależnie od ich wysokości.
Rozporządzenie Ministra Finansów z 2012 roku, o wprowadzeniu kas fiskalnych do ewidencjonowania obrotów podatników, straciło swoją ważność dwa lata później. Od 1 stycznia 2015 roku obowiązuje nowe rozporządzenie. Nie zmieniło ono kwoty stanowiącej limit obrotów, od którego podatnik jest zwolniony z posiadania kasy fiskalnej. Zwiększył się tylko katalog czynności wymagający ewidencjonowania obrotów, bez względu na wysokość, poprzez kasę fiskalną. Wśród tej grupy znalazły się biura rachunkowe, usługi księgowe czy doradztwo podatkowe. Wszystkie te czynności miały 2 miesiące na zakup i zarejestrowanie kasy fiskalnej.
Do biura wybrać kasę czy drukarkę fiskalną?
Kasa fiskalna i drukarka fiskalna to bardzo podobne urządzenia jeśli chodzi o przeznaczenie i pełnione funkcje. Oba te urządzenia mają za zadanie ewidencjonować obrót ze sprzedaży lub wykonywane usługi. Są jednak różnice, które mogą być istotne dla osoby stojącej przed wyborem i zakupem.
Kasa fiskalna bez prądu
Kasa fiskalna to urządzenie, które nie wymaga żadnego podłączenia do komputera stacjonarnego. Obsługuje się ją bezpośrednio z klawiatury lub, w nowszych modelach, z panelu dotykowego. Dzięki bardzo mocnym akumulatorom kasy fiskalne nie wymagają stałego podłączenia do prądu, są mniejsze i tańsze od drukarek fiskalnych.
Podatnicy, którzy rozpoczynają działalność księgową, biuro rachunkowe mają dwa miesiące, od momentu rozpoczęcia funkcjonowania, aby wprowadzić ewidencję za pomocą kasy fiskalnej. Stojąc przed wyborem zakupu kasy fiskalnej lub drukarki fiskalnej zdecydowanie polecamy tę pierwszą.