Sprzedaż niektórych produktów spożywczych wiąże się ze zwrotem opakowań.
W takich przypadkach obowiązek podatkowy powstaje w momencie nie otrzymania zwrotu opakowania w określonym terminie, czyli 60 dni od dokonania sprzedaży. W takiej sytuacji odprowadzenie podatku VAT się opóźnia, ale pojawia się problem ewidencji na kasie fiskalnej.
W takich sytuacjach Podatnik musi:
1. prowadzić ewidencji przyjmowanych opakowań zwrotnych umożliwiającą śledzenie ilości przyjmowanych z powrotem,
2. posiadać kasę fiskalną z opcją klawiszy „wydane opakowania” i „przyjęcie opakowań”,
3. opodatkować towar VAT’em w całości, łącznie z opakowaniem zwrotnym, a następnie po zwrocie dokonanie korekty wcześniej zaewidencjonowanego na kasie fiskalnej obrotu.
Dane z ewidencji kasy fiskalnej, w powiązaniu z raportem opakowań zwrotnych, umożliwią podatnikowi prawidłowe rozliczenie podatku.